9+1 Λάθη Που Πρέπει να Αποφύγεις στο Site σου

Άρθρα

Θα το παραδεχτώ. Δεν είμαι και ο πιο καλός επισκέπτης στο internet. Όταν μπαίνω σε μία σελίδα, πρώτα θα μου κάνουν κλικ βασικά λάθη στη σχεδίαση και την πλοήγηση και στη συνέχεια θα διαβάσω το περιεχόμενο για το οποίο έφτασα εκεί. Τι σημαίνει όμως λάθος σε μία σελίδα; Είναι το γούστο και τα χρώματα; Όχι απαραίτητα. Σίγουρα κάθε πελάτης όπως και κάθε designer έχουν τη δική τους αισθητική και την εφαρμόζουν απο κοινού σε ένα νέο project. Υπάρχουν όμως λάθη τα οποία αν δεν προσέξουμε όταν χτίζουμε απο την αρχή τη νέα μας σελίδα ,  θα μας επηρεάσουν μακροπρόθεσμα, όπως το ότι κάποιος επισκέπτης θα μπει και θα βγει χωρίς να κάνει τίποτα ή δεν θα ανέβουμε ποτέ ψηλά στις θέσεις της Google.

Ποια ειναι αυτά λοιπόν τα λάθη;

Σας έχω μαζέψει λίγα παρακάτω, ενώ σίγουρα μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον τα διπλάσια.

1) Κακή πλοήγηση. Έχουμε το κακό να εμφανίζουμε όλες τις σελίδες στο κύριο μενού χωρίς να μας νοιάζει αν ο επισκέπτης θα μπερδευτεί ή θα ψάχνει αιώνια τη σελίδα της επικοινωνίας. Γιατί λοιπόν να το κάνουμε αυτό; Πρέπει το αρχικό μενού μας να έχει τόσους συνδέσμους όσους χρειάζεται κάποιος για να ακολουθήσει το δικό μας ταξίδι όπως το έχουμε σκεφτεί.

2) Δεν είναι κάπου εμφανής η σελίδα επικοινωνίας. Κάθε επισκέπτης αφού διαβάσει λίγα πράγματα για εμάς και δει κάποιες δουλειές μας, θέλει να δει πώς μπορεί να μας βρει ή πού βρίσκεται το κατάστημά μας. Κρύβοντας τη σελίδα επικοινωνίας κάπου χαμηλά ή ακόμα χειρότερα όταν δεν έχουμε καθόλου, ο επισκέπτης θα απογοητευτεί από εμάς πριν καν μας γνωρίσει.

3) Εμφανίζετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας παντού. Όσο και να είναι το πιο πιθανό γιατί θέλουμε να φαίνεται το τηλέφωνό μας δίπλα στην κοπελίτσα που κάνει πώς μιλάει στο τηλέφωνο (επίσης λάθος), δεν θα μάθουμε ποτέ πόσοι διάβασαν το περιεχόμενο και πόσοι από αυτούς θέλησαν να μάθουν περισσότερα για εμάς. Μπήκαν 100 άτομα λοιπόν από τη διαφήμιση και; Τι έκαναν; Πρέπει να είναι εμφανές το πώς μπορούν να μας βρουν με έμμεσο τρόπο. Όπως για παράδειγμα στην ίδια θέση που είχαμε πριν το τηλέφωνο, να έχουμε πλέον ένα κουμπί που να αναγράφει «Δείτε πώς μπορείτε να μας βρείτε». Έτσι, με τα σωστά στατιστικά, θα δούμε ότι από τα 100 άτομα που μπήκαν από τη διαφήμιση, τα 10 είδαν τη σελίδα επικοινωνίας και τα 2 μας κάλεσαν. Έτσι μπορούμε να προβλέψουμε σιγά σιγά, πόσα άτομα θέλουμε να έχουμε καθημερινά στη σελίδα μας για να χτυπάει το τηλέφωνο.

4) Έχετε μουσική. Μην το κάνετε αυτό. Είναι κακή εμπειρία επισκέπτη. Είναι μία παλιά μόδα, που μεσουρανούσε 15 χρόνια πριν και πλέον ειναι ό,τι χειρότερο, καθώς οι περισσότεροι ψάχνουν πώς θα το κλείσουν. Και σίγουρα θα το ξανασκεφτούν αν θα ξαναμπούν.

5) Δεν είναι συμβατό με κινητά/tablet. Δηλαδή δεν είναι όπως το λέμε responsive. Μέχρι πριν 2 χρόνια αυτό ήταν απλά κακή εμπειρία. Δηλαδή το γεγονός ότι κάποιος για να δει τη σελίδα σας, έπρεπε να ζουμάρει με το χέρι του στο κινητό του για να φτάσει να βρει το τηλέφωνο. Πλέον είναι απαραίτητο στοιχείο για να ανέβετε στα αποτελέσματα της Google, καθώς έχει ανακοινωθεί ήδη ως προϋπόθεση και πρέπει να το ακολουθήσετε πιστά.

6) Εμφανίζετε το προσωπικό σας email και όχι το εταιρικό. Πολλοί δεν θέλουμε να έχουμε πολλά email να ελέγχουμε, αλλά είναι αποκρουστικό να φαίνεται το treliaris81@yahoo.gr ή το maraki87@gmail.com στα στοιχεία επικοινωνίας. Ζητήστε από την εταιρία που σας έφτιαξε τη σελίδα ή την εταιρία φιλοξενίας, να σας δημιουργήσει ένα email με το όνομα της σελίδα σας πχ @papadopoulos.gr και να σας το προωθήσει στο προσωπικό σας email. Έτσι θα ελέγχετε πάλι ένα email, αλλά οι επισκέπτες σας θα νιώθουν ότι απευθύνονται σε επαγγελματίες.

7) Έχετε μεγάλες φόρμες επικοινωνίας. Αν δείτε σχετική έρευνα, για κάθε πεδίο που αφαιρείτε από τη φόρμα επικοινωνίας σας , αυξάνεται ραγδαία η πιθανότητα να τη συμπληρώσουν. Οπότε προσέξετε να μη ζητάτε πολλά και όχι πεδία που δεν θέλει κάποιος να δώσει πχ διεύθυνση οικίας.

8) Δεν έχετε στόχους. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει στόχο. Αν ένας επισκέπτης μπει, τι θέλετε να κάνει; Να σας πάρει τηλέφωνο ή να γραφτεί στη λίστα του newsletter; Θα πρέπει να αποφασίσετε αυτό το στόχο και να κάνετε τα πάντα για να το αναδείξετε. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη καλύτερη γνώση στατιστικών, μπορείτε να το βελτιώνετε καθημερινά μέχρι να αυξήσετε τη πιθανότητα της μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη (conversion rate).

9) Το site σας δεν είναι καλαίσθητο. Εντάξει, το άφησα προς το τέλος. Όσο καλό γούστο και να εχετε, είναι συνετό να ακούτε τη γνώμη των ειδικών όταν σας λένε ότι εκείνο το κόκκινο φόντο δεν είναι κατάλληλο στην εταιρία σας ή δεν πρέπει να βάλετε εκείνα τα γράμματα στη καλλιγραφική γραμματοσειρά που τόσο πολύ σας αρέσει. Ένα site, δεν είναι αφίσα ούτε πίνακας. Είναι η βιτρίνα σας. Θέλετε κάποιος να μπει και να κάνει κάτι, όχι να πει «πόσο ωραίο είναι». Επομένως, θα πρέπει να προσπαθήσετε να ισορροπήσετε τα θέλω σας με τα πρέπει του internet και να δημιουργήσετε κάτι όμορφο, απλό και λειτουργικό.

Bonus: Δεν έχετε βρει το σωστό συνεργάτη. Αν θέλετε να να δημιουργήσετε μία καλή ιστοσελίδα που θα σας ανεβάσει στην επιτυχία, θα πρέπει να επιλέξετε και τον κατάλληλο συνεργάτη. Χωρίς αυτόν, είστε σε άγνωστα νερά και η πιθανότητα είναι να μην πετύχει η σελίδα σας άμεσα είναι μεγάλη. Πρέπει να έχετε φροντίσει για υποστήριξη μετά την παράδοση της σελίδας, να έχετε ένα πλάνο διαφήμισης και να βελτιώνεστε συχνά ανάλογα την εποχή.

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

Πού κρύβονται τελικά οι πελάτες;

Ας παραδεχτούμε κάτι. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται πελάτες, αλλά δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για την επιχείρησή μας. Κι αυτό γιατί κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες και δεν είναι πάντα έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο γραφείο μας ή να μας...

Πόσα είδη ιστοσελίδων υπάρχουν;

Μία επιχείρηση πλέον χωρίς Digital στρατηγική δεν έχει πολλές πιθανότητες να βρει νέους πελάτες και μία Digital στρατηγική χωρίς ιστοσελίδα είναι ένα άσφαιρο κυνήγι. Πόσα όμως είδη ιστοσελίδων υπάρχουν και ποιο είναι πιο κατάλληλο για κάθε επιχείρηση; Πάμε να δούμε τα...

Πόσα Είδη Επισκεπτών Υπάρχουν Στη Σελίδα Σας;

Κάθε ιστοσελίδα έχει το δικό της κοινό επισκεπτών, το οποίο στατιστικά μπορεί να χωριστεί σε 6 βασικές κατηγορίες. Κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τις δικές τις ανάγκες και διαφορετικό σκοπό για τον οποίο μπήκε στη σελίδα σας. Αν θέλετε λοιπόν να τους...