14 βήματα για να πετύχει η ιδέα σου

Άρθρα |

1.Γράψε και κλείδωσε την ιδέα σου

Σίγουρα αν έχεις μία ιδέα, είχες κι άλλη στο παρελθόν. Τι έγινε με την παλιότερη; Γιατί δεν την προχώρησες; Όποτε σου έρχεται κάτι στο μυαλό,  θα πρέπει να το σημειώνεις κάπου για να μπορείς να το αναπτύξεις στο μέλλον αλλιώς θα ξεχαστεί και θα το παρατήσεις. Άλλωστε όταν σημειώνουμε κάτι, πείθουμε υποσυνείδητα τον εαυτό μας ότι πρέπει να το ακολουθήσουμε. Όταν γράψεις την ιδέα σου, προσπάθησε να την αναλύσεις διεξοδικά ώστε να την κλειδώσεις και να συμφωνήσεις μέσα σου ότι «αυτή είναι και θα κάνω ό,τι μπορώ για να την πετύχω». Είναι το πιο βασικό βήμα αυτό, καθώς οι περισσότεροι ξεκινούν χωρίς να έχουν κάπου την αρχική σκέψη τους καταγεγραμμένη. Όλα τα επόμενη βήματα θα βασιστούν πάνω σε αυτό.

2. Κάνε έρευνα για το προϊόν σου.

Δημιούργησες την ιδέα αλλά δεν γνωρίζεις αν το προϊόν ή η υπηρεσία που θα πουλήσεις χρειάζεται εκεί έξω. Θα πρέπει λοιπόν να ρωτήσεις γύρω σου και να δεις αν υπάρχει αυτό το κοινό στην αγορά που θα δώσει στο προϊόν σου τη σημασία που επιβάλλεται για να ζήσει. Πολλές νέες επιχειρήσεις, προσπερνούν αυτό το στάδιο, θεωρώντας εγωιστικά ότι αφού είναι καλή ιδέα για αυτούς σίγουρα θα τη θέλει η αγορά. Μαντέψτε. Σύμφωνα με μία έρευνα που έγινε, το 42% των αποτυχημένων εταιριών δήλωσε ότι απέτυχαν γιατί η αγορά τελικά δεν χρειαζόταν αυτό το προϊόν. Επομένως ρώτα.

3. Φτιάξε την ομάδα σου

Η ραχοκοκκαλιά μίας επιχείρησης είναι οι άνθρωποι που την στελεχώνουν είτε βρίσκονται πίσω από μία οθόνη είτε βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα. Ο κανόνας λέει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό όσων πέτυχαν ήταν σε ομάδες και όχι ένα άτομο.
Αν λοιπόν είσαι μόνος σου, σκέψου ξανά να βρεις κάποιον να συνεργαστείς. Κρατώντας όλες τις ευθύνες πάνω σου, δεν θα μπορέσεις να έχεις μια φρέσκια ματιά και να σχεδιάσεις το προϊόν σου όπως μπορεί να πετύχει στην αγορά. Αν πάλι αποφασίσεις να είσαι μόνος σου, θα πρέπει να σκεφτείς πώς μπορείς να αυτοματοποιήσεις κάποια πράγματα ώστε να μην σου κλέβουν χρόνο και να καταφέρεις να ασχοληθείς πιο ποιοτικά με την επιχείρησή σου.

4. Βρες τους στόχους σου

Αφού αποκτήσεις ομάδα δεν μπορείς να προχωρήσεις αν δεν έχεις στόχους. Τι θέλεις να καταφέρεις; Να δέχεσαι τηλέφωνα; Πόσα τηλέφωνα την ημέρα καταφέρουν μία πώληση; Πόσα θέλεις να βγάζεις το μήνα από τη σελίδα σου για να πεις ότι είσαι ικανοποιημένος; Το τελευταίο είναι το πιο σημαντικό. Τι χρειάζεσαι απο την επιχείρησή σου για να πεις περήφανα ότι είσαι ικανοποιημένος; Δεν πρέπει να έχεις κάποιον στόχο; Ποιος μπορεί να είναι αυτός;

Σημείωσε έναν μεγάλο στόχο και στη συνέχεια σπάσε τον σε μικρότερους και κάνε τα πάντα για να τους φτάσεις. Είναι φοβερό το συναίσθημα να ξέρεις ότι πέφτεις για ύπνο και κατάφερες να πετύχεις το σημερινό σου στόχο και ότι αν συνεχίσεις, ο μεγάλος στόχος σου θα έρθει σύντομα.

5. Υπολόγισε τα οικονομικά σου

Ισχύει ότι πρέπει να σκεφτείς πόσα έχεις να διαθέσεις για την επιχείρησή σου. Δεν είναι απαραίτητο να είναι μία περιουσία, αλλά πρέπει να ξέρεις πόσα έχεις να διαθέσεις ή πόσα μπορείς να βρεις και πόσα πρέπει να βγάζεις για να θεωρείται η επιχείρησή σου επιτυχημένη.

Ένας απλός κανόνας λέει ότι θα πρέπει να βρεις τα συνολικά μηνιαία έξοδά σου , χωρίς τα έξοδα διαφήμισης και να το πολλαπλασιάσεις επί 3. Αυτός είναι ο αριθμός που πρέπει να βγάζει η επιχείρησή σου.

Από αυτά το 1/3 θα πηγαίνει πίσω στα έξοδα, το άλλο 1/3 για να καλύψει φορολογίες – ζούμε στην Ελλάδα οπότε το συγκεκριμένο είναι διαφορετικό ανάλογα την επιχείρηση – και το άλλο 1/3 σαν προσωπική αμοιβή και επένδυση πάλι πίσω στην επιχείρηση

6. Σχεδίασε σωστά την ιστοσελίδα σου

Ενώ μπορείς να έχεις φυσικό κατάστημα, πλέον όλοι μας ψάχνουμε κάποια επιχείρηση πάντα πρώτα στο internet. Αν δεν το βρούμε εκεί, το πιο πιθανό είναι να προχωρήσουμε σε κάποιον συνάδελφο που θα έχει μία σελίδα έτοιμη. Μία ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι έτοιμη να φιλοξενήσει αρκετούς επισκέπτες και να τους καθοδηγήσει σωστά μέχρι το τέλειο αποτέλεσμα: να μας πάρουν τηλέφωνο ή ακόμα καλύτερα να αγοράσουν το προϊόν μας.
Υπάρχουν πολλά στοιχεία που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα μας, το πιο βασικό όμως είναι να είναι λειτουργική, επαγγελματική , να λειτουργεί άψογα στις δημοφιλείς συσκευές και να μην κουράζει τον επισκέπτη.

Στο παρελθόν πολλοί επαγγελματίες έκαναν το λάθος να αναθέτουν την ιστοσελίδα τους σε συγγενείς και φίλους – ακόμα το κάνουν κάποιοι – που δεν γνωρίζουν πώς μπορείς να κάνεις τον επισκέπτη να πάρει αυτό που χρειάζεται άμεσα. Τα στατιστικά αναφέρουν ότι έχεις περίπου 7 δευτερόλεπτα να κερδίσεις τον επισκέπτη πριν βαρεθεί και φύγει γιατί δεν βρήκε αυτό που έψαχνε. Μία σελίδα λοιπόν δεν είναι απαραίτητο μόνο να είναι ωραία σύμφωνα με τα γούστα μας, αλλά λειτουργική και έξυπνη που να ξέρει να κατευθύνει τον επισκέπτη εκεί που πρέπει.

Συχνό λάθος που πρέπει να αποφύγουμε

Σίγουρα είναι πολύ γλυκό εκ μέρους μας να αφήσουμε το 5χρονο ανιψάκι μας να μας χαρίσει μία μεγάλη ζωγραφιά για το μαγαζί μας, αλλά θα το βάζατε στη βιτρίνα σας; Σκεφτείτε το. Όσο και να θέλετε να το αποφύγετε, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία που να γνωρίζει πώς θα καταφέρει να φέρει αυτόν που κοιτά τη βιτρίνα μέσα στο μαγαζί και να ψωνίσει. Βρείτε και εμπιστευθείτε έναν επαγγελματία. Μην αφήνετε την επιχείρησή σας στην τύχη.

Όσο για το κόστος, αν κάνετε μία μικρή έρευνα αγοράς, τα κόστη διαφέρουν πάρα πολύ από εταιρία σε εταιρία και δεν είναι απαραίτητο η πρώτη σας σελίδα να κοστίζει όσο ένα αυτοκίνητο, αλλά προσέξετε να μην κοστίζει και όσο ένα κινητό. Αναζητήστε εταιρίες που έχουν τη γνώση να μετατρέψουν την επιχείρησή σας σε ιστοσελίδα που μπορεί να πουλήσει και όχι μία βιτρίνα με ζωγραφιές και κείμενα που απλά θα προκαλέσουν δάκρυα χαράς και φωτογραφίες στους περαστικούς, χωρίς όμως να κάνετε ούτε μια πώληση.

7. Κάνε ένα marketing πλάνο και βγες γρήγορα

Είναι σίγουρα απαραίτητο να ελέγχουμε όλες τις πιθανές εκβάσεις και να προετοιμαζόμαστε κατάλληλα πριν βγούμε στην αγορά. Δεν πρέπει όμως να παραμένουμε τόσο πολύ καιρό αδρανείς και να μη ξεκινάμε επειδή θέλουμε να καλύψουμε τα πάντα. Μία πολύ σοφή κουβέντα που λένε συχνά οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες είναι «Fail fast». Δηλαδή αν είναι να αποτύχεις, να αποτύχεις γρήγορα. Επομένως, βρες όλα τα κανάλια πώλησής σου, δημιούργησε ένα καλό πλάνο και ξεκίνα γρήγορα.

8. Γίνε γνωστός στο Facebook

Ένα μεγάλο ποσοστό των πιθανών πελατών σου βρίσκονται στο facebook. Αυτό δεν σημαίνει ότι ψάχνουν απαραίτητα να βρουν το προϊόν σου την ώρα που κοιτούν videos ή διαβάζουν άρθρα, αλλά σίγουρα έχουν αφήσει ίχνη που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να βρεις τα ενδιαφέροντά τους και να εμφανιστείς μπροστά τους όταν πρέπει. Αυτό λοιπόν προϋποθέτει να έχεις μία σελίδα στο Facebook, έτσι κι αλλιώς είναι δωρεάν. Αν το budget σου σε καλύπτει μπορείς με έξυπνες διαφημίσεις να εμφανιστείς μπροστά τους όταν πρέπει και να σε μάθουν. Με τη σωστή στρατηγική μπορείς να κρατήσεις τα στοιχεία τους ή ακόμα και να καταφέρεις να αγοράσουν. Χωρίς καν να μιλήσεις μαζί τους.

9. Φρόντισε να σε βρίσκουν στο Google

Είναι πολύ βασικό να έχεις παρουσία και στη Google. Να μπορεί δηλαδή κάποιος να κάνει αναζήτηση του αντικειμένου σου, για παράδειγμα “Υδραυλικός Καλλιθέα” και να ξέρεις ότι θα δει κι εσένα την ώρα που το χρειάζεται και έχει πλημμυρίσει το διαμέρισμά του. Υπάρχουν διάφορες τακτικές για να το καταφέρεις αυτό, οι πιο γνωστές είναι η βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO) και οι διαφημιστικές καμπάνιες στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Marketing  – SEM). Το SEO έχει να κάνει με το πώς έχει στηθεί η σελίδα σου και κατά πόσον συμβαδίζει με τους κανόνες της ίδιας της Google για να μπορεί να ανέβει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το SEM έχει να κάνει με τις πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα που προσφέρονται για πληρωμή. Και οι δύο τακτικές χρειάζονται και αυξάνουν την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις και αρκεί να τις μελετήσεις. Χρειάζονται βέβαια αρκετό διάβασμα για να γνωρίσεις πώς λειτουργούν.

10. Δημιούργησε λίστα με email

Υπάρχουν πελάτες που θα αγοράσουν κάτι άμεσα από μία σελίδα και θα φύγουν. Υπάρχουν όμως και πάρα πολλοί που θα μπουν, θα δουν και θα φύγουν χωρίς να κερδίσεις εσύ κάτι. Και αν σκεφτείς ότι κάποιος χρειάζεται να δει τη σελίδα σου πάνω από 5 φορές για να σε εμπιστευτεί τελικά και να αγοράσει, δεν θα έπρεπε να βρεις κάποιον τρόπο να επικοινωνήσεις μαζί του όταν βγάλεις μία προσφορά; Σε αυτό βοηθάει το email. Κρατώντας το email του πελάτη, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του αργότερα και να τον ενημερώσεις για τα νέα σου προϊόντα αλλά και να του δώσεις συμβουλές για το πώς να καταφέρει αυτό που ήθελε από την αρχή όταν μπήκε στη σελίδα σου

11. Ξεκίνα να γράφεις ποιοτικό περιεχόμενο και δείξε ότι είσαι καλός στο αντικείμενό σου

Αυτό το στοιχείο συνδέεται με όλα τα προηγούμενα. Ο επισκέπτης για να γίνει πελάτης πρέπει να σε εμπιστευτεί γιατί δεν σε ξέρει. Σκέψου ότι πιο εύκολα θα έβγαινες ραντεβού με κάποιον που ξέρεις ή που σου πρότειναν, παρά με κάποιον που συνάντησες τυχαία στο δρόμο και σε ρώτησε “αν θέλεις να βγεις ραντεβού μαζί του τώρα”. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να δείχνεις στον επισκέπτη σου ότι δεν τον ενοχλείς για να του πουλήσεις τα προϊόντα σου, αλλά γιατί γνωρίζεις καλά το αντικείμενό σου και μπορείς να του προσφέρεις τη λύση στο πρόβλημά του. Αυτό μπορείς να το καταφέρεις με δημοσιεύσεις στο facebook, άρθρα στη σελίδα σου και αποστολή email στη λίστα σου με καλό και σωστό περιεχόμενο. Διατηρώντας ετσι μία καλή σχέση, ο επισκέπτης θα σε εμπιστευτεί και όταν είναι έτοιμος για μία αγορά, να είσαι σίγουρος οτι θα είσαι ο πρώτος που θα σκεφτεί. Περιεχόμενο. Περιεχόμενο. Περιεχόμενο.

 

12. Ξεκίνα να παρακολουθείς τα στατιστικά σου και άκου το κοινό σου

Πρέπει να ξέρεις τους ανθρώπους που μπαίνουν στη σελίδα σου είτε να διαβάσουν τα άρθρα σου είτε για να δουν τα προϊόντα σου. Με τα στατιστικά καταφέρνεις να καταλάβεις πόσο χρόνο μένουν οι επισκέπτες στη σελίδα σου, ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και πού χρειάζεται να επικεντρωθείς περισσότερο για να πετύχεις την πώληση. Άκου τα παράπονα και δώσε βάση σε αυτά, μιας και οι πελάτες σου είναι αυτοί που τελικά θα επενδύσουν πάνω σου και θα μπορέσεις να κρατάς ζωντανή την επιχείρησή σου.

13. Να είσαι ευέλικτος

Ακόμα και αν έχεις κάνει την έρευνά σου σωστά από την αρχή, πάντα θα υπάρχουν πράγματα που θα ανακαλύψεις στη συνέχεια. Όπως για παράδειγμα ποιο προϊόν είναι καλύτερο, τι ζητάει ο κόσμος, ποιες ελλείψεις έχεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να είσαι έτοιμος να αλλάξεις στοιχεία της υπηρεσίας σου χωρίς απαραίτητα να ξεφεύγεις από την αρχική ιδέα. Η δυνατότητα να αλλάζεις και να εξελίσσεσαι, θα σε φέρει πιο κοντά να πετύχεις στην αγορά.

14. Βρες ένα σύμβουλο να σε βοηθήσει σε όλα τα παραπάνω βήματα

Η αλήθεια είναι ότι έχετε την επιχείρηση γιατί ξέρετε πολύ καλά αυτό που κάνετε. Και όλα αυτά που διαβάζετε παραπάνω είναι καινούρια και κάποια από αυτά τα ακούτε πρώτη φορά. Δεν είναι ανάγκη να παρατήσετε τη δουλειά σας για να ασχοληθείτε μόνο με αυτά, ειδικά αν είστε μόνος σας. Μπορείτε να βρείτε κάποιον συνεργάτη που να γνωρίζει όλα τα παραπάνω βήματα άψογα και το βασικότερο να έχει ήδη πελατολόγιο που τα έχει εφαρμόσει και έχουν μείνει ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες του.
Ένας τέτοιος σύμβουλος μπορεί να σας πει τι ακριβώς ιστοσελίδα να δημιουργήσετε, πώς να γίνει σωστά και επαγγελματικά η παρουσία σας στο facebook και στη google, πόσα χρήματα να επενδύσετε στη διαφήμιση χωρίς να μπείτε μέσα και το σημαντικότερο να είναι εκεί για όλες σας τις απορίες. Πρέπει να γνωρίζετε κάθε ευρώ που επενδύετε πού πηγαίνει.

Συμπέρασμα

Μην αφήνετε τίποτα στην τύχη. Μία καλή ιδέα είναι μόνο η αρχή. Αν θέλετε να πετύχετε, εφαρμόστε όλα τα παραπάνω και θα δείτε ότι θα έχετε αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον που γνωρίζει και να σας κατευθύνει σωστά. .

 

 

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

Πού κρύβονται τελικά οι πελάτες;

Ας παραδεχτούμε κάτι. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται πελάτες, αλλά δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για την επιχείρησή μας. Κι αυτό γιατί κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες και δεν είναι πάντα έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο γραφείο μας ή να μας...

Πόσα είδη ιστοσελίδων υπάρχουν;

Μία επιχείρηση πλέον χωρίς Digital στρατηγική δεν έχει πολλές πιθανότητες να βρει νέους πελάτες και μία Digital στρατηγική χωρίς ιστοσελίδα είναι ένα άσφαιρο κυνήγι. Πόσα όμως είδη ιστοσελίδων υπάρχουν και ποιο είναι πιο κατάλληλο για κάθε επιχείρηση; Πάμε να δούμε τα...

Πόσα Είδη Επισκεπτών Υπάρχουν Στη Σελίδα Σας;

Κάθε ιστοσελίδα έχει το δικό της κοινό επισκεπτών, το οποίο στατιστικά μπορεί να χωριστεί σε 6 βασικές κατηγορίες. Κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τις δικές τις ανάγκες και διαφορετικό σκοπό για τον οποίο μπήκε στη σελίδα σας. Αν θέλετε λοιπόν να τους...