9 Λόγοι για να Παρακολουθείτε τα Στατιστικά σας

Δεκ 9, 2016

Οι περισσότεροι που έχουμε μία ιστοσελίδα για την επιχείρησή μας, ξέρουμε ότι κάπου καταγράφονται τα στατιστικά των επισκεπτών και ίσως να τα λαμβάνουμε στο email μας ανα τακτά διαστήματα είτε αυτόματα είτε απο το σύμβουλό μας. Μα πόσοι πραγματικά ελέγχουμε  όλες αυτές τις καμπύλες και μπάρες και πόσοι γνωρίζουν πόσο μπορούν να μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πελάτες;

Παρακάτω σας έχουμε μαζέψει 9 λόγους που επιβάλλεται να ελέγχετε τα στατιστικά σας αν θέλετε να έχετε μία επιτυχημένη online επιχείρηση.

 

Νέοι επισκέπτες vs παλιοί

Το να γνωρίζετε ότι έχετε καθημερινά 100, 1000 ή 10.000 επισκέπτες δε σημαίνει απαραίτητα ότι η ιστοσελίδα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Κάθε ανάλυση μπορεί να σας δείξει πόσοι είναι οι νέοι επισκέπτες και πόσοι αυτοί που έχουν επιστρέψει απο τις προηγούμενες μέρες, αφού είδαν τις σελίδες των ανταγωνιστών σας και δεν βρήκαν κάτι. Και αν σκεφτείτε ότι οι πωλήσεις θα έρθουν απο αυτούς τους επισκέπτες που επιστρέφουν και όχι απαραίτητα απο τους νέους, τότε καταλαβαίνετε ότι ειναι σημαντικό.

 

Πόση ώρα μένουν στη σελίδα

Όσες μεθόδους και να κάνετε για να προσελκύσετε νέους επισκέπτες, το θέμα είναι πόση ώρα θα παραμείνουν στη σελίδα σας για να δουν ό,τι τους έχετε ετοιμάσει. Σύμφωνα με το Hubspot , το 55% των επισκεπτών κάθονται λιγότερο απο 15 δευτερόλεπτα στη σελίδα σας και αυτό σημαίνει πολύ πιθανό ότι να συμβαίνει και σε εσάς. Από την ώρα που θα επισκεφθεί τη σελίδα σας κάποιος, έχετε πολύ λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να του κεντρίσετε την προσοχή και να μην αποχωρήσει. Μήπως λοιπόν, οι επισκέπτες σας βλέπουν τη λάθος σελίδα και για αυτό φεύγουν;

 

Πώς συμπεριφέρονται οι επισκέπτες

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ιστοσελίδων εκεί έξω, έχουν απλά ένα Menu με όλες τις διαθέσιμες υποσελίδες. Όσο κεντρικό και οργανωμένο και να ειναι αυτό, ο επισκέπτης ψάχνει τον επόμενο σύνδεσμο για να συνεχίσει στο site σας και λειτουργεί σε μία κατάσταση σχεδόν πανικού. Αν δεν βρει ένα μεγάλο ¨»κουμπί» που θα του εξηγήσει πού πρέπει να πατήσει για να συνεχίσει, το πιο πιθανό είναι να φύγει και να επισκεφθεί το επόμενο site του ανταγωνιστή σας που θα βρει. Ελέγχοντας τη συμπεριφορά των επισκεπτών, μπορούμε να προβλέψουμε εμείς το ταξίδι που θέλουμε να κάνει ο πιθανός πελάτης – και κατα πόσον το ακολουθεί  – μέχρι να δει για παράδειγμα τις φωτογραφίες απο προηγούμενες δουλειές και να μην τον αφήσουμε απλά να περιηγείται άσκοπα.

 

Από ποια πόλη ή χώρα προέρχονται

Μπορείτε να το πιστέψετε ή να το αγνοήσετε, αλλα υπάρχουν πολλά αυτόματα συστήματα που ελέγχουν καθημερινά σελίδες με διάφορους σκοπούς (bots). Παρατηρώντας αυτά τα στατιστικά, μπορείτε να είστε σίγουροι οτι οι επισκέπτες είναι πραγματικοί άνθρωποι και να γνωρίζετε απο ποια πόλη ή χώρα προέρχονται. Έτσι μπορεί να εντοπίσετε ότι υπάρχει κενό σε κάποια περιοχή και ίσως πρέπει να προωθηθείτε περισσότερο κι εκεί.

 

Με τι συσκευή παρακολουθούν τη σελίδα σας

Το γνωρίζατε ότι το πρωί είναι η καλύτερη ώρα να διαφημίσετε κάτι στο κινητό, το μεσημέρι στον υπολογιστή και το απόγευμα στο tablet; Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο λόγος ειναι οτι ανάλογα την ώρα, ο επισκέπτης χρησιμοποιεί διαφορετική συσκευή ανάλογα με το πού είναι. Έτσι το πρωί ειναι στο αυτοκίνητο (ή στο μπάνιο!) και χρησιμοποιεί το κινητό του, το μεσημέρι στη δουλειά ενώ το απόγευμα στο καναπέ του με το tablet. Δεν θα θέλατε να το γνωρίζετε τι είδους επισκέπτες έχετε και να ελέγξετε αν εμφανίζεστε σωστά σε αυτές τις συσκευές (responsive);

 

Πόσο συχνά μετατρέπετε τους επισκέπτες σας σε πελάτες (conversions)

Με τα σύγχρονα εργαλεία στατιστικών όπως το Google Analytics, μπορείτε να επικεντρωθείτε σε συγκεκριμένες υποσελίδες του site σας όπως η τελική που βλέπει ο πελάτης όταν τελικά αγοράζει απο εσάς (πχ Ευχαριστούμε για την παραγγελία σας) και να παρατηρείτε πόσοι επισκέπτες μπήκαν και πόσοι βγήκαν ως πελάτες. Γνωρίζοντας ένα τέτοιο στατιστικό, αποκτάτε μία super γνώση για το πόσοι επισκέπτες πρέπει να μπουν για να έχετε πωλήσεις. Φανταστείτε πόσο μαγικό είναι επιπλέον το γεγονός ότι η ίδια η Google μέσω του προγράμματος διαφήμισής της (Google Adwords) σας δίνει τη δυνατότητα να πληρώνετε μόνο όταν φτάνετε αυτούς τους στόχους. Συγχαρητήρια, μόλις φτιάξατε μία χρηματομηχανή!

 

Να μάθετε ποιες εποχές πουλάτε περισσότερο

Γνωρίζοντας πλέον το παραπάνω στατιστικό των μετατροπών επισκέπτη σε πελάτη, έχετε τη δυνατότητα να βγάλετε πολύ καλά συμπεράσματα για τα χρονικά διαστήματα που έχετε περισσότερες πωλήσεις (πχ Καλοκαίρι, Χριστούγεννα, Σεπτέμβριο) και να επικεντρωθείτε να επενδύσετε κάποιο διαφημιστικό κόστος μόνο τότε.

 

Νέες ιδέες και προϊόντα

Παρατηρώντας τα στατιστικά σας απο τις μηχανές αναζήτησης μπορείτε να ξέρετε τι έψαξαν οι επισκέπτες και τελικά μπήκαν στη σελίδα σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει ώστε είτε να να επικεντρωθείτε περισσότερο σε ένα προϊόν σας που βλέπετε ότι το είναι στο top των αναζητήσεων είτε ακόμα και να δημιουργήσετε ένα καινούριο προϊόν ή υπηρεσία που παρατηρείτε ότι δεν υπάρχει στην αγορά.

 

Ποια κανάλια πώλησης δουλεύουν

Φανταστείτε να έχετε κάνει πολλαπλές καμπάνιες σε πολλές πλατφόρμες (cross-platform) και να μην ξέρετε ποια είναι καλύτερη και ποια φέρνει πιο εύκολα ή πιο φθηνά τις πραγματικές πωλήσεις. Δεν χρειάζεται να ρωτάτε πού είδαν τη διαφήμισή σας, όταν τα στατιστικά μπορούν απλά να σας τα χωρίζουν και να τα παρατηρείτε οργανωμένα. Έτσι μπορείτε να δείτε ότι από τους 1000 επισκέπτες που μπήκαν απο το Facebook , οι 5 σας κάλεσαν, ενώ απο τους 1000 της Google σας κάλεσαν οι 30. Δεν αξίζει να ξέρετε αν πρέπει να επενδύσετε περισσότερα χρήματα στη Google ή στο Facebook;

 

Bonus tip: Οι ανταγωνιστές σας βλέπουν ήδη τα στατιστικά τους. 

Να θυμάστε, οτι η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα σας εκεί έξω και το όπλο σας στον ευγενή ανταγωνισμό. Αν θέλετε να χτυπήσει το τηλέφωνο , πρέπει να ξέρετε τι ταξίδι έκανε ο επισκέπτης και πόσες φορές μπήκε και ξαναμπήκε σε εσάς. Μπορεί να χάνετε ήδη πελάτες, γιατί οι ανταγωνιστές σας γνωρίζουν πλήρως τους επισκέπτες τους και κάνουν πωλήσεις χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα. Αν δεν ξέρετε τα στατιστικά σας, ζητήστε άμεσα απο την εταιρία που σας σχεδίασε τη σελίδα να σας τα παρέχει. Αν δεν γνωρίζετε να τα αναλύσετε, ζητήστε απο έναν ειδικό να το κάνει για εσάς, έχετε πολλά να κερδίσετε.

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

Πού κρύβονται τελικά οι πελάτες;

Ας παραδεχτούμε κάτι. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται πελάτες, αλλά δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για την επιχείρησή μας. Κι αυτό γιατί κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες και δεν είναι πάντα έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο γραφείο μας ή να μας...

Πόσα είδη ιστοσελίδων υπάρχουν;

Μία επιχείρηση πλέον χωρίς Digital στρατηγική δεν έχει πολλές πιθανότητες να βρει νέους πελάτες και μία Digital στρατηγική χωρίς ιστοσελίδα είναι ένα άσφαιρο κυνήγι. Πόσα όμως είδη ιστοσελίδων υπάρχουν και ποιο είναι πιο κατάλληλο για κάθε επιχείρηση; Πάμε να δούμε τα...

Πόσα Είδη Επισκεπτών Υπάρχουν Στη Σελίδα Σας;

Κάθε ιστοσελίδα έχει το δικό της κοινό επισκεπτών, το οποίο στατιστικά μπορεί να χωριστεί σε 6 βασικές κατηγορίες. Κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τις δικές τις ανάγκες και διαφορετικό σκοπό για τον οποίο μπήκε στη σελίδα σας. Αν θέλετε λοιπόν να τους...