Αφού έχω site γιατί δεν χτυπάει το τηλέφωνο;

Καθημερινά με ρωτούν επιχειρηματίες γιατί δεν λειτουργεί η σελίδα τους πού τόσα χρήματα κόστισε ώστε να χτυπήσει το τηλέφωνο και να πάρουν μία παραγγελία. Ή ακόμα καλύτερα να δεχτούν μία παραγγελία στο eshop τους. Αφού το site τους είναι όμορφο, έχουν μέσα όλα τους τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, φροντίζουν να είναι φθηνότεροι απο τον ανταγωνισμό και είναι πολύ εξυπηρετικοί όταν κάποιος αγοράζει απο το κατάστημά τους.

Θα σας κάνω μία ερώτηση και αν δεν ξέρετε την απάντηση, αυτός είναι ο πιο βασικός λόγος που δεν χτυπάει το τηλέφωνο.

Πόσες κλήσεις έχετε για κάθε 100 άτομα που μπαίνουν στη σελίδα σας; 

Έχετε όλο το χρόνο να απαντήσετε. Αν δεν ξέρετε καν πώς να το βρείτε, τότε λυπάμαι αλλά το πρόβλημα βρίσκεται κάπου εκεί. Βλέπετε, όταν δημιουργούμε μία σελίδα και επενδύουμε όλα μας τα χρήματα στη δημιουργία, τότε δεν έχουμε κάνει μία καλή επένδυση, απλά είμαστε στην αρχή της. Αν δεν σας γνωρίζει κάποιος, τότε το πιο πιθανό είναι ότι πρέπει να έχετε φροντίσει και μία σταθερή ροή ιδανικών επισκεπτών . Και όταν λέω μία σταθερή ροή, δεν εννοώ να δώσετε 200€-300€-400€ στη Google και στο Facebook για να μπουν απλά επισκέπτες αλλά να φροντίσετε να μπει ο ιδανικός κόσμος στο site σας και να παρακολουθήσετε τι κάνει και τι δεν κάνει, ώστε να ξέρετε τι πρέπει να αλλάξετε.

Το Digital Marketing έχει μία μεγάλη δύναμη. Αν το δουλέψετε σωστά, μπορείτε να έχετε μία προβλεπόμενη ροή κίνησης (πόσοι θα μπουν) για κάθε κανάλι πώλησης (Google/Social Media/Email) , μία προβλεπόμενη πιθανότητα να καταλήξει κάποιος στη σελίδα επικοινωνίας και μία προβλεπόμενη πιθανότητα κάποιος να σας καλέσει.

Τι πρέπει να κάνετε;

1. Καταρχήν ενεργοποιήστε τα στατιστικά Google Analytics στη σελίδα σας. Αν δεν γνωρίζετε να το κάνετε, γνωρίζει η εταιρία που σας δημιούργησε τη σελίδα. Και ζητήστε πρόσβαση στα στατιστικά αυτά. To site ειναι το https://www.google.gr/analytics/

2. Επιλέξτε τη Συμπεριφορά -> Επισκόπηση

3. Επιλέξτε σαν διάστημα την τελευταία εβδομάδα και πατήστε Εφαρμογή.

4. Στη λίστα που θα προκύψει μπορείτε να βρείτε πόσες σελίδες προβλήθηκαν συνολικά και αναλυτικά κάθε μία ξεχωριστά.

 

5. Βρείτε λοιπόν σε αυτη τη λίστα της σελίδα της επικοινωνίας σας και για την επόμενη εβδομάδα σημειώστε τις κλήσεις που θα δεχτείτε σε ένα χαρτί.

6. Στο τέλος της εβδομάδας θα έχετε μία τετράδα αριθμών που είναι κατάλληλη για να σας δείξει το ποσοστό που θέλετε.

Αν για παράδειγμα για την εβδομάδα αυτή είχατε 100 επισκέπτες (τον αριθμό των επισκεπτών μπορείτε να το δείτε επίσης στο Κοινό->Επισκόπηση) κι αυτοί είδαν συνολικά 300 σελίδες εκ των οποίων οι 10 είδαν τη σελίδα επικοινωνίας και σας κάλεσαν 3 άτομα, τότε μόλις βρήκατε οτι το 3% σας καλούν.

100

επισκέπτες

300

σελίδες

10

προβολές της επικοινωνίας

3

εισερχόμενες κλήσεις

7. Και πιο συνοπτικά, θεωρητικά αυτη τη στιγμή ισχύει σε εσάς ότι:

Για κάθε 100 επισκέπτες

έχετε 3 κλήσεις

8. Συγχαρητήρια! Τώρα έχετε έναν αριθμό. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να κάνετε μία διαφήμιση και να φροντίσετε να μπει συγκεκριμένος αριθμός ατόμων και να δεχτείτε τον προβλεπόμενο αριθμό κλήσεων. Αν ο αριθμός αυτός ισχύει τότε μόλις έχετε δημιουργήσει μία καλοστημένη μηχανή και μπορείτε πλέον να αποφασίσετε πόσα χρήματα θα επενδύσετε. Αν όχι, θα υπολογίσετε το νέο ποσοστό σας και θα προσπαθήσετε να κάνετε αλλαγές στη διαφήμιση που κάνατε αλλά και στη σελίδα ώστε να πετύχετε μεγαλύτερο ποσοστό.

Οι δυνατότητες του Google Analytics βέβαια δεν τελειώνουν εδώ. Με μία καλή ανάλυση και παραμετροποίηση μπορείτε να παρατηρείτε κάθε διαφήμιση ξεχωριστά πόσες προβολές της επικοινωνίας προκάλεσε έτσι ώστε να ξέρετε ποια διαφήμιση προκάλεσε καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης προτείνουμε για ως καλύτερη λύση το τηλέφωνο επικοινωνίας σας να βρίσκεται μόνο στη σελίδα επικοινωνίας και όχι σε όλη τη σελίδα καθώς έτσι μπορούμε να καταγράφουμε καλύτερα τις κινήσεις.

Bonus: Για τους υπόλοιπους 97 που δεν κάλεσαν υπάρχουν πολλές ιδέες που μπορούμε να εφαρμόσουμε και να τους κερδίσουμε κι αυτούς.

Όπως βλέπετε, το Digital Marketing δεν είναι κάτι άλλο από πρακτικές που λειτουργούν και πρακτικές που δεν λειτουργούν. Το βασικό είναι να υπολογίσεις τις πιθανότητες που έχεις να προκαλέσεις ένα αποτέλεσμα και όταν αποφασίσεις να επενδύσεις κάποια χρήματα να είσαι έτοιμος να δοκιμάζεις συνεχώς να βελτιώνεις τις πιθανότητες αυτές.

 

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

Πού κρύβονται τελικά οι πελάτες;

Ας παραδεχτούμε κάτι. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται πελάτες, αλλά δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για την επιχείρησή μας. Κι αυτό γιατί κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες και δεν είναι πάντα έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο γραφείο μας ή να μας...

Πόσα είδη ιστοσελίδων υπάρχουν;

Μία επιχείρηση πλέον χωρίς Digital στρατηγική δεν έχει πολλές πιθανότητες να βρει νέους πελάτες και μία Digital στρατηγική χωρίς ιστοσελίδα είναι ένα άσφαιρο κυνήγι. Πόσα όμως είδη ιστοσελίδων υπάρχουν και ποιο είναι πιο κατάλληλο για κάθε επιχείρηση; Πάμε να δούμε τα...

Πόσα Είδη Επισκεπτών Υπάρχουν Στη Σελίδα Σας;

Κάθε ιστοσελίδα έχει το δικό της κοινό επισκεπτών, το οποίο στατιστικά μπορεί να χωριστεί σε 6 βασικές κατηγορίες. Κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τις δικές τις ανάγκες και διαφορετικό σκοπό για τον οποίο μπήκε στη σελίδα σας. Αν θέλετε λοιπόν να τους...