Πού κρύβονται τελικά οι πελάτες;

Ας παραδεχτούμε κάτι. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται πελάτες, αλλά δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για την επιχείρησή μας. Κι αυτό γιατί κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες και δεν είναι πάντα έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο γραφείο μας ή να μας καλέσει στο τηλέφωνο.

Τι κάνεις τότε; Πώς μπορείς να βρεις τους ανθρώπους που έχουν ή πρόκειται να έχουν σύντομα μία ανάγκη που καλύπτει η δική σου υπηρεσία ή το δικό σου προϊόν;

Αν η απάντησή σου είναι «θα βγάλω μία ωραία προσφορά και θα κάνω διαφήμιση», τότε μόλις πρόσθεσες λίγες ακόμα ερωτήσεις. Πού θα διαφημιστείς; Google; Facebook; Youtube; Στη γειτονιά; Μήπως τα χρήματα που ξοδεύεις εξαφανίζονται και φέρουν λίγες πωλήσεις; Όπως έχουμε εξηγήσει και στο παρελθόν, δεν είναι όλοι έτοιμοι να αγοράσουν και ακόμα χειρότερα κάποιοι δεν έχουν καν στον νου τους να αγοράσουν το προϊόν σου γιατί απλά δεν το χρειάζονται.

Γι αυτό πρέπει να βρεις πού κρύβονται οι ιδανικοί σου πελάτες και να εμφανιστείς εκεί. Η επιλογή της λέξης «εμφανιστείς» και όχι «διαφημιστείς» είναι σκόπιμη, καθώς δεν είναι πάντα η διαφήμιση αυτή που χρειάζεται κάποιος για να σε βρει.

Σας μαζέψαμε λίγα ψηφιακά «στέκια» που συχνάζουν οι πελάτες σου και θα πρέπει να τα ελέγξεις πριν κάνεις κάποιο βήμα.

  1. Facebook Groups ή Ομάδες.

Όσο και να στο σνομπάρεις, σχεδόν όλοι οι πελάτες σου έχουν  facebook. Και αρκετοί από αυτούς ανήκουν σε ομάδες του facebook και εκεί ψάχνουν τη λύση στην ανάγκη τους. Πρέπει να μπεις σε αυτά τα group και να συμμετέχεις δίνοντας συμβουλές. Αν είσαι καλός στο αντικείμενό σου, σύντομα θα χτυπήσει το τηλέφωνο ή θα δεχτείς κάποια μηνύματα.

  1. Λίστα με τα email σου

Οι πελάτες σου πολύ πιθανόν να ελέγχουν τα email τους συχνά μέσα στην εβδομάδα. Ξεκίνησε να δημιουργείς μία λίστα email των πελατών σου,προσπάθησε να την αυξήσεις δίνοντας ένα ebook και προσπάθησε να στέλνεις ένα email την εβδομάδα με κάτι χρήσιμο. Μην κάνεις πώληση, απλά γίνε χρήσιμος και δείξε ότι ξέρεις το αντικείμενό σου. Θα δεις ότι πολύς κόσμος θα σε εμπιστευτεί πιο εύκολα.

  1. Facebook Lookalike Audience

Το ήξερες ότι μπορείς να ανεβάσεις τη λίστα των email σου στο facebook και αυτό να αναλάβει να σου βρει χιλιάδες άλλους που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά; Αυτό σημαίνει ότι αν εμφανίσεις ένα ωραίο άρθρο μπροστά στην καινούρια σου λίστα, οι πιθανότητες να εκφράσουν ενδιαφέρον είναι μεγάλες.

  1. Χαμένοι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου

Θεωρώ ότι για να έχεις ήδη επιχείρηση, έχεις και ιστοσελίδα. Καθημερινά μπαίνει κόσμος στη σελίδα σου, ο οποίος δεν θα σε καλέσει και δεν θα έρθει καν. Θα έπεφτες από τα σύννεφα αν μάθαινες ότι το ποσοστό των χαμένων αυτών πελατών πάνω από το 90% των επισκεπτών σου; Φρόντισε να τους ξαναφέρεις πίσω είτε με μία ειδοποίηση για ebook όταν ετοιμάζονται να φύγουν ή με μεθόδους remarketing. Το remarketing αφορά διαφήμιση μόνο σε όσους έχουν ξαναμπεί στη σελίδα σου. Τα στατιστικά λένε ότι κάποιος που δεν σε ξέρει, θα σε εμπιστευτεί αν σε δει πάνω από 7 φορές. Για αυτό remarketing, remarketing, remarketing.

  1. Άρθρα στο site σου

Αν έχεις ιστοσελίδα, σχεδόν επιβάλλεται να έχεις και άρθρα. Πρέπει να δείξεις ότι ξέρεις καλά το αντικείμενό σου πριν κάποιος αγοράσει απο σένα. Ένας υποψήφιος πελάτης θα ψάξει πρώτα αν μπορεί να κάνει κάτι μόνος του και μετά θα ψάξει για επαγγελματία. Αν λοιπόν φροντίσεις να του δείξεις τον τρόπο να προσπαθήσει μόνος του και δεν τα καταφέρει,  όταν αποφασίσει να καλέσει κάποιον, θα είσαι ο πρώτος που θα του έρθει στο μυαλό. Ειδικά αν είσαι στον κλάδο υγείας, τα άρθρα μοιράζονται εύκολα από τον ένα στον άλλον κι έτσι όλοι σε γνωρίζουν ως «το διάβασα αυτό το άρθρο σ΄αυτόν τον γιατρό, φαίνεται καλός, λέω να τον πάρω ένα τηλέφωνο».

  1. Youtube

Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να έχεις παρουσία στο youtube. Αν κάποιος έχει βουλωμένα υδραυλικά, θα το ψάξει πρώτα στο internet τι μπορεί να κάνει μόνος του. Αν θέλω να χάσω κιλά, θα ψάξω πρώτα ένα βίντεο για εύκολες ασκήσεις. Αν δεν μπορείς να δημιουργήσεις το βιντεο, φρόντισε τουλάχιστον να διαφημίζεσαι σε αυτά.

  1. Forum

Με τον ίδιο τρόπο που κάποιος ψάχνει σε άρθρα και video, έτσι θα βρει κάποια ερώτηση στα forum. Το ξέρεις ότι πολλές φορές εκεί κυριαρχεί η εμπειρία και πολλές φορές οι συμβουλές δεν είναι σωστές. Κάποιες φορές είναι και επικίνδυνες. Δημιούργησε ένα επαγγελματικό προφίλ και φρόντισε να επεμβαίνεις επίσημα και να δίνεις τη θέση σου σαν επαγγελματίας. Έτσι θα αποκτήσεις κύρος και σύντομα θα δεχτείς και πελάτες. Αν δεν έχεις χρόνο για κάτι τέτοιο, μπορείς να φροντίσεις απλά να διαφημίζεσαι εκεί .

  1. Αναζήτηση της Google

Προφανώς και αν το budget σου σε καλύπτει πρέπει να βρίσκεσαι ανάμεσα και στους υπόλοιπους που διαφημίζονται σε κάποιον που ψάχνει και έχει ανάγκη εκείνη τη στιγμή από την υπηρεσία σου. Μπορεί να είναι ένα ακριβό σπορ, αλλά όσοι το χρησιμοποιούμε μας βγάζει ασπροπρόσωπους.

Όπως πολύ καλά κατάλαβες, οι πελάτες σου δεν κρύβονται κάπου που δεν το περίμενες. Οι περισσότεροι έχουν περάσει από τη σελίδα σου και απλά δεν έκαναν κάτι. Κάνε ένα καλό πλάνο και κέρδισέ τους ξανά!

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

Πόσα είδη ιστοσελίδων υπάρχουν;

Μία επιχείρηση πλέον χωρίς Digital στρατηγική δεν έχει πολλές πιθανότητες να βρει νέους πελάτες και μία Digital στρατηγική χωρίς ιστοσελίδα είναι ένα άσφαιρο κυνήγι. Πόσα όμως είδη ιστοσελίδων υπάρχουν και ποιο είναι πιο κατάλληλο για κάθε επιχείρηση; Πάμε να δούμε τα...

Πόσα Είδη Επισκεπτών Υπάρχουν Στη Σελίδα Σας;

Κάθε ιστοσελίδα έχει το δικό της κοινό επισκεπτών, το οποίο στατιστικά μπορεί να χωριστεί σε 6 βασικές κατηγορίες. Κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τις δικές τις ανάγκες και διαφορετικό σκοπό για τον οποίο μπήκε στη σελίδα σας. Αν θέλετε λοιπόν να τους...

Αφού έχω site γιατί δεν χτυπάει το τηλέφωνο;

Καθημερινά με ρωτούν επιχειρηματίες γιατί δεν λειτουργεί η σελίδα τους πού τόσα χρήματα κόστισε ώστε να χτυπήσει το τηλέφωνο και να πάρουν μία παραγγελία. Ή ακόμα καλύτερα να δεχτούν μία παραγγελία στο eshop τους. Αφού το site τους είναι όμορφο, έχουν μέσα όλα τους τα...