fbpx

Κάθε φορά που βγαίνει μία ενημέρωση στο WordPress μας ρωτούν οι πελάτες μας αν πρέπει να προχωρήσουν στην ενημέρωση (εξαιρούνται όσοι είναι σε Care Plan). Μήπως έχει έρθει η ώρα να δεις αν τα συν και τα πλην μίας άμεσης ενημέρωσης;

Καταρχήν τα wordpress sites κατέχουν το 30% του παγκόσμιου ιστού και το 50-60% των websites από κάποιο CMS. Επομένως η πιθανότητα να σας τύχει ένα wordpress στο άμεσο μέλλον είναι μεγάλη. Το WordPress είναι δωρεάν και παίρνει τη δύναμή του από την κοινότητα των developers που πασχίζουν να βγάλουν εργαλεία (δωρεάν ή paid) για να καλύψουν τις ανάγκες κάθε project. Έτσι προκύπτουν διάφορες ενημερώσεις είτε στην κεντρική πλατφόρμα (core) είτε στα εργαλεία (plugins) που έχουν ως σκοπό να βελτιώσουν την υπάρχουσα μορφή.

Οι βασικοί λόγοι είναι:

 

1. Ταχύτητα

Ο κόσμος κινείται γρήγορα και για αυτό όλοι έχουν ως σκοπό να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη αυξάνοντας την ταχύτητα και χαμηλώνοντας τους χρόνους απόκρισης. Έτσι κάθε νέα ανανέωση για core ή plugin μπορεί να έχει ως στόχο την βελτιστοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης (optimization). Έτσι αν πριν η σελίδα σας καθυστερούσε λόγω συγκεκριμένων εμποδίων τώρα μετά την ενημέρωση ενδέχεται να είναι καλύτερα.

 

2. Νέες λειτουργικότητες

Κάθε νέα ενημέρωση έρχεται με νέα καλούδια. Για παράδειγμα η ενημέρωση τις μέρες εκκίνησης του νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR) που περιείχε αρκετά εργαλεία για την καλύτερη διαχείριση. Έτσι αν κάνετε μία ενημέρωση ίσως να δείτε την προσθήκη ενός εργαλείου ή ενός κουμπιού που κάνει μαγικά και το χρειαζόσασταν ανέκαθεν. 

 

3. Ασφάλεια

Η δουλειά ενός developer είναι να παραδίδει κάτι πλήρες και με την μικρότερη πιθανότητα να «χακαριστεί». Αντίθετα ένας hacker ψάχνει αυτή τη πιθανότητα για να μπει στην ιστοσελίδα σας και να τη χρησιμοποιήσει προς όφελός του. Επομένως ο developer πρέπει να βρίσκει αυτές τις τρύπες και τις προσθέτει στην επόμενη ενημέρωση. Όσο καθυστερείτε να κάνετε λοιπόν αυτή την ενημέρωση, τόσο περισσότερο μένετε εκτεθειμένοι σε κάποια εισβολή.

 

4. Διορθώσεις προβλημάτων

Κι εκεί που βγαίνει το φοβερό update ανακαλύπτει την επόμενη εβδομάδα ο developer του εργαλείου ότι δεν φορτώνει καλά σε κινητά ή ότι καθυστερεί σε συγκεκριμένες συσκευές. Ή ακόμα χειρότερα εμφανίζονται λάθη στις ιστοσελίδες των πελατών. Η επόμενη σοφή κίνηση είναι να προσθέσει μία λύση στην επόμενη ενημέρωση ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα και να είστε και πάλι ήρεμοι. Όσο την καθυστερείτε , παραμένετε με το πρόβλημα.

 

5. Συμβατότητα

Οι μεγάλες και σοβαρές εταιρίες προσέχουν κάθε ενημέρωση ενός plugin να είναι συμβατή με την τρέχουσα έκδοση WordPress. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις προγραμματιστών που δεν το προσέχουν ή δεν έχουν προλάβει να ελέγξουν αν το plugin τους είναι συμβατό. Εδώ μπορεί να είστε τυχεροί και να μην αντιμετωπίσετε πρόβλημα ή να ξυπνήσετε μία ημέρα μετά και να μην παίζουν σημαντικά features που τα χρειάζεστε άμεσα.

 

Πρέπει να κάνω όλα τα Update που βγαίνουν;

Η απάντηση είναι όχι. Κάθε Update βγαίνει για να καλύψει μία ανάγκη και ίσως να μην τη χρειάζεστε αυτή τη στιγμή ή να μην είναι σταθερή ακόμα. Θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι όλα τα plugins είναι έτοιμα να τη δεχτούν. Αν θέλετε να το ρισκάρετε μπορείτε να πάρετε ένα backup πρώτα. Αν δεν θέλετε να το ρισκάρετε μπορείτε απλά να το ζητήσετε από την ομάδα που έχετε για υποστήριξη (αν έχετε). 

 

Πώς κάνω ένα WordPress Update;

To wordpress update είναι πολύ εύκολο αλλά θέλει ΜΕΓΑΛΗ προσοχή καθώς ίσως να προκληθούν ασυμβατότητες μεταξύ του κύριου WordPress (core) και των εργαλείων (plugin) και να μην μπορέσετε να το διορθώσετε. Μπορεί επομένως κάτι να χαλάσει ή να μην είναι έτοιμο και να πρέπει έχετε πάρει τα μέτρα σας αν το κάνετε μόνοι σας.

Έτσι , θα πρέπει να πάρετε πρώτα Backup και στη συνέχεια να πατήσετε Dashboard-> Updates και να πατήσετε ενημέρωση στα στοιχεία που θέλετε.

Εύκολο έτσι;

Μην ξεχνάτε ότι θέλει μεγάλη προσοχή αλλά το αποτέλεσμα θα σας αποζημιώσει. 

tip: Αν δεν είστε σίγουροι για κάτι, μην το κάνετε ή δώστε το σε επαγγελματία. 

 

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

5 λάθη που κάνουμε στις αναρτήσεις μας στο Facebook

Πολλοί με ρωτούν συχνά πώς πρέπει να χειρίζονται τη σελίδα τους στο Facebook, πόσο συχνά πρέπει να κάνουν αναρτήσεις και τι πρέπει να περιέχουν αυτές οι αναρτήσεις. Τις περισσότερες φορές προκειμένου να δείξουμε πόσο καλές υπηρεσίες έχουμε, ξεκινάμε και ανεβάζουμε...

Γιατί ένα blog είναι απαραίτητο για μία επιχείρηση;

Θα μπω κατευθείαν στο θέμα. Η απάντηση είναι ακριβώς αυτό το πράγμα που κάνετε αυτή τη στιγμή. Διαβάζετε κάτι που έγραψε η επιχείρηση, άρα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε μία μικρή πτυχή της. Ίσως μίας επιχείρησης που δεν ξέρατε πριν ή μίας επιχείρησης για την οποία...

6 σοβαροί λόγοι να κάνετε redesign στην ιστοσελίδα σας

Είστε περήφανοι για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας που με τόσο κόπο δημιουργήσατε στο παρελθόν αλλά παρακολουθείτε την αγορά και κυρίως τους ανταγωνιστές σας να τις ανακαινίζουν, να κάνουν δηλαδή το λεγόμενο redesign. Κάποιοι το κάνουν απλά για...