Μπορεί να το λέμε πολύ καιρό ότι η ψηφιακή παρουσία κάθε επιχείρησης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή της, αλλά πλέον λόγω της τρέχουσας κατάστασης (επισκέπτη από το μέλλον αναφέρομαι στον COVID-19 ), το ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνει να είναι κάτι που θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα κατά πολύ. Οι στατιστικές  δείχνουν ότι το αγοραστικό κοινό ψάχνει πλέον είτε να αγοράζει από eshops είτε να δημιουργήσει ένα.

Το να δημιουργήσεις όμως ένα ψηφιακό κατάστημα απαιτεί μία σειρά από ενέργειες για τις οποίες πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και να ξέρεις ότι πρέπει να ασχοληθείς. Σίγουρα πολλά μπορεί να αναλάβει ένα γραφείο κατασκευής ιστοσελίδων, αλλά πάντα θα υπάρχουν αποφάσεις που πρέπει να πάρεις.

Για αυτό το λόγο σας έχουμε ετοιμάσει ένα mini οδηγό για τον οποίον ενημερώνουμε κάθε άνθρωπο που μας καλεί και ενδιαφέρεται να του κατασκευάσουμε ένα καινούριο eshop.

  1. Θα πρέπει να αποφασίσεις αν θέλεις να γίνει γρήγορα ή σωστά. Κάθε πολύπλοκο κομμάτι που θα ήθελες να έχεις, μπορεί να σου μεγαλώσει το χρόνο κατασκευής. Έτσι, αν έχεις σκεφτεί ότι θα ήθελες να έχεις το eshop σου σε 2 γλώσσες αντί για μία, μπορεί να σου προσθέσει παραπάνω χρόνο. Πρέπει να βρεις χρόνο να μεταφράσεις κείμενα, τίτλους προϊόντων, όρους χρήσης κλπ. Ίσως είναι προτιμότερο να ξεκινήσεις με μία γλώσσα. Άλλωστε, ακόμα κι εμείς όταν μας αναθέτουν μία ιστοσελίδα με πολλές γλώσσες,  ξεκινάμε τη δεύτερη γλώσσα, όταν έχει ολοκληρωθεί η πρώτη βασική (πχ Ελληνικά)
  2. Θα πρέπει να βρεις ποιους τρόπους πληρωμής θα έχεις. Οι πιο συνηθισμένοι τρόπο πληρωμής είναι Κατάθεση σε τράπεζα – Αντικαταβολή – Πληρωμή σε κατάστημα – Paypal – Πιστωτική . Η πληρωμή με Paypal είναι μία εύκολη διαδικασία ενώ η πληρωμή με πιστωτική κάρτα απαιτεί μία συνεργασία με κάποια εταιρία όπως κάποια γνωστή τράπεζα ή κάποια εταιρία όπως  Stripe και Viva. Η σύνδεση με τράπεζα απαιτεί μία γραφειοκρατία, επομένως ίσως θα θέλεις να το προσθέσεις στη συνέχεια ή να είναι από τα πρώτα που θα ξεκινήσεις.Οι υπόλοιποι τρόποι πληρωμής είναι αρκετά εύκολοι, αν και με την αντικαταβολή περνάς στο επόμενο σημείο που είναι η εταιρία Courier.
  3. Θα πρέπει να βρεις τους τρόπους αποστολής που θα έχεις. Έτσι, ενώ μπορείς να έχεις Παραλαβή από κατάστημα , θα πρέπει να έχεις και αποστολή μέσα από μία εταιρία Courier για την αποστολή αλλά και την αντικαταβολή. Έτσι, αυτό είναι ένα βήμα που θα πρέπει να ξεκινήσεις σύντομα καθώς πρέπει να λάβεις προσφορές από τις εταιρίες που σε βολεύουν για να καταλήξεις στον τιμοκατάλογο που σε συμφέρει. Πολύ σημαντικό είναι να προσέξεις στους όρους για το ελάχιστο ποσό ή αριθμό συναλλαγών που πρέπει να έχεις για να διατηρήσεις τον τιμοκατάλογο που έχεις συμφωνήσει. Έτσι, αν η συμφωνία είναι για 100 συναλλαγές το μήνα κι εσύ ήθελες να το πας λίγο πιο δοκιμαστικά, τότε μετά από κάποιο διάστημα η εταιρία μπορεί να σε επιστρέψει σε μεγαλύτερο τιμοκατάλογο και να μην ισχύουν μετά οι τιμές που έχεις στο site. Συνήθως ο τιμοκατάλογος αφορά το Κόστος Αντικαταβολής, Κόστος Αποστολής σε Αττική – Χερσαίους προορισμούς – Νησιωτικους προορισμούς και Απομακρυσμένους προορισμούς. Και πάντα σε αναλογία με το βάρος του προϊόντος προς αποστολή (πχ μέχρι 2kg)
  4. Θα πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα εισάγει τα προϊόντα στο eshop σου. Είναι μία διαδικασία που θέλει χρόνο και αποτελεί ένα extra κόστος αν πρόκειται να το κάνει η εταιρία κατασκευής του site. Επομένως, αν θέλεις να ελαττώσεις το κόστος, ίσως να θέλεις απλά να εκπαιδευτείς πώς περνάς το υλικό. Μία καλή ιδέα εδώ είναι να ζητήσεις από την εταιρία να στο παρέχει και σε ένα μικρό video για να το δείξεις σε όποιον θέλεις και να μην κάνεις το χαλασμένο τηλέφωνο στο μέλλον.
  5. Θα πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα βγάλει φωτογραφίες για τα προϊόντα. Μπορεί ο προμηθευτής σου να σου δώσει την άδεια να χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες από το site του ή ακόμα καλύτερα να έχει ετοιμάσει φακέλους με όλο το περιεχόμενο που μπορεί να χρειαστούν οι πελάτες του (δηλαδή εσύ). Αν δεν έχεις αυτή τη δυνατότητα, θα πρέπει να βρεις φωτογραφίες και σίγουρα όχι ελεύθερα από τη Google, καθώς υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα και μπορείς να βγεις μπλεγμένος. Σίγουρα, μπορείς να ζητήσεις από ένα φωτογράφο να σου κάνει φωτογράφιση ή να προσπαθήσεις με τις δικές σου δυνάμεις στήνοντας φθηνά ένα μικρό studio. Και όχι, δεν θα στείλεις pdf και έντυπο υλικό στην εταιρία που θα στο δημιουργήσει για να πάρει ό,τι θέλει. Ενδέχεται να χρεωθείς παραπάνω, καθώς και για εκείνους θα είναι χρόνος άρα κόστος.
  6. Θα πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα γράψει τους όρους χρήσης, πολιτικής απορρήτου, προστασίας δεδομένων, αποστολής και πληρωμής. Σίγουρα υπάρχουν εκεί έξω κείμενα που μπορείς να διαβάσεις, ειδικά από τους ανταγωνιστές σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απλά πρέπει να τα αντιγράψεις. Πέρα από το ότι δεν είναι καλό να αντιγράφουμε, ίσως υπάρχει ένας όρος σε όλο αυτό το κείμενο που δεν ταιριάζει στην επιχείρησή σου και να βρεθείς μπλεγμένος. Για παράδειγμα, ψάξε σε ένα μεγάλο eshop για την επιστροφή προϊόντων εντός 14 ημερών χωρίς αιτιολογία και θα καταλάβεις (μετά, τώρα διαβάζεις το άρθρο). Υπάρχουν εταιρία που αναλαμβάνουν όλο αυτό το κομμάτι, πόσο μάλλον για την Πολιτική Απορρήτου και το γνωστό GDPR.
  7. Θα πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα κάνει το λογότυπο του site. Μπορεί να είναι κάτι που στο παρέχει η ίδια η εταιρία (με extra κόστος) ή να έχει κάποιο συνεργάτη να σου προτείνει. Μπορείς να το κάνεις και μόνος σου σε εργαλεία όπως το Canva και το Fiverr. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει να σε αντιπροσωπεύει και να είναι επαγγελματικό, καθώς παίζει μεγάλο ρόλο στην ψυχολογία του υποψήφιου αγοραστή. Το καλύτερο είναι πάντα να το αναλαμβάνει ένας επαγγελματίας.
  8. Θα πρέπει να αποφασίσεις το όνομα του site σου. Καλό είναι να είναι κάτι εύκολο να το θυμάται ο επισκέπτης. Σε αυτό μας αρέσει να εμπλεκόμαστε κι εμείς, είμαστε ήδη νονοί αρκετών ιστοσελίδων που έχουμε δημιουργήσει!
  9. Θα πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα γράψει τα κείμενα για το υπόλοιπο site όπως το “Σχετικά με εμάς”. Υπάρχουν αρκετοί κειμενογράφοι εκεί έξω και θα χαρούμε να σας προτείνουμε κάποιους. Αν πρόκειται να τα γράψεις εσύ θα πρέπει σίγουρα να το κάνεις γρήγορα για να μην καθυστερήσει όλο το έργο και να ζητήσεις τη βοήθεια από κάποιον πάνω στην επιμέλειά του για ορθογραφικά και συντακτικά λάθη.
  10. Θα πρέπει να αποφασίσεις σε ποια πλατφόρμα θα στηθεί το eshop. Εντάξει, μπορεί να είναι πολύ τεχνικό αλλά σίγουρα θα πρέπει να είναι μία εύκολη εφαρμογή που να μην σε ταλαιπωρεί. Εδώ τυφλά σου προτείνουμε το WordPress καθώς πλέον χρησιμοποιείται από ένα μεγάλο ποσοστό ιστοσελίδων στο πλανήτη. Φήμες λένε ότι και ο ανταγωνιστής σου έχει το ίδιο.
  11. Σχεδιασμός. Θα πρέπει να αποφασίσεις αν θέλεις να επενδύσεις παραπάνω χρήματα για να σου φτιάξουν ένα eshop ακριβώς όπως το έχεις σκεφτεί ή είσαι διατεθειμένος να δεις τα χιλιάδες έτοιμα σχέδια που υπάρχουν διαθέσιμα να τα επιλέξεις. Το WordPress δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις από μεγάλη γκάμα σχεδιαστών. Αν και σε εμάς μας αρέσουν τα custom έργα για να δημιουργήσουμε, ποτέ δεν λέμε όχι σε κάποιον που θέλει να χρησιμοποιήσει κάποιο από τα πρότυπα που ήδη έχουμε στην κατοχή μας.
  12. Θα πρέπει να αποφασίσεις με ποια εταιρία θα το κατασκευάσεις. Σίγουρα, μπορεί να είναι πολύ ελκυστικό να αφήσεις ένα γνωστό σου που ξέρει από υπολογιστές να στο δημιουργήσει. Όμως θα άφηνες με τον ίδιο τρόπο να σου χτίσει ένας γνωστός σου τη βιτρίνα ενός καταστήματος που θα είναι δημιουργημένη με τέτοιο τρόπο ώστε κάποιος να βλέπει και να αγοράζει; Κι αν γίνει κάπου λάθος, ποιος θα το χρεωθεί; Χρειάζεσαι έναν επαγγελματία, ο οποίος να έχει κάνει δεκάδες ή και εκατοντάδες έργα σαν κι αυτό και να μπορεί να σε συμβουλεύσει τι να κάνεις και τι να μην κάνεις.
  13. Τέλος, θα πρέπει να βρεις ποια εταιρία θα σε υποστηρίξει μετά από την κατασκευή. Φήμες λένε ότι την τελευταία φορά που προσπάθησες να δημιουργήσεις ένα eshop λίγο καιρό μετά ο γνωστός σου εξαφανίστηκε γιατί τον προσέλαβαν στην Αμερική ή σε μια μεγάλη εταιρία, δεν προλάβαινε ή τελικά άλλαξε καριέρα. Ή και όλα μαζί. Δεν απαντά στα τηλέφωνα και σου έχει αφήσει μερεμέτια σε αυτό που ήθελες να φτιάξεις. Α ναι. Και δεν σου έδωσε και όλους τους κωδικούς και δεν μπορείς να μπεις μέσα. Μετά έμαθες ότι τα έκανε όλα αυτά γιατί δεν τον πλήρωσες αρκετά, παρόλο που δεν ζήτησε παραπάνω χρήματα. 

Στην Upthink έχουμε σαν γνώμονα πρώτα αυτό. Δεν εξαφανιζόμαστε. Κάθε eshop ή ιστοσελίδα παρουσίασης τη λαμβάνουμε πολύ προσωπικά, σε συμβουλεύουμε από την αρχή μέχρι την παράδοση και στη συνέχεια  είμαστε εκεί και την επόμενη μέρα. 

Κάθε πελάτης έχει πρόσβαση στη δική μας πλατφόρμα εκπαίδευσης , μέσα από την οποία κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει ξανά και ξανά τον τρόπο να επεξεργαστεί το site του, ενώ φροντίζουμε με ενεργά συμβόλαια συντήρησης τη λειτουργία των σελίδων που ανήκουν στην οικογένειά μας. Κανένα αίτημα υποστήριξης δεν χάνεται και είμαστε κάθε φορά εκεί για όταν θέλεις ακόμα και μία συμβουλή.

Αν θέλεις κι εσύ να μιλήσουμε για το project που τόσο καιρό σκέφτεσαι, θα χαρούμε να τα πούμε.

Θα μας βρεις εδώ: https://www.upthink.gr/contact/

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.