fbpx

Πόσα είδη ιστοσελίδων υπάρχουν;

Μία επιχείρηση πλέον χωρίς Digital στρατηγική δεν έχει πολλές πιθανότητες να βρει νέους πελάτες και μία Digital στρατηγική χωρίς ιστοσελίδα είναι ένα άσφαιρο κυνήγι. Πόσα όμως είδη ιστοσελίδων υπάρχουν και ποιο είναι πιο κατάλληλο για κάθε επιχείρηση;

Πάμε να δούμε τα βασικά είδη:

 

1. Ιστοσελίδες Παρουσίασης ή «Ένα site με κείμενο και φωτογραφίες.» (Informational Websites)

Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό των ιστοσελίδων εκεί έξω και έχουν σαν στόχο να ενημερώσουν τον επισκέπτη για το αντικείμενο της επιχείρησης και να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες καθώς και την εταιρική ταυτότητα του επαγγελματία. Συνήθως τις συναντούμε σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθώς δεν έχουν προϊόντα που μπορούν να πωληθούν online και δεν έχουν πύλες πληρωμής όπως Paypal και πιστωτικές κάρτες. Αυτού του είδους οι ιστοσελίδες μπορούν να περιέχουν όλα τα στοιχεία σε μία σελίδα (OnePage) ή και σε περισσότερες (MultiPage).

 

2. Ιστολόγιο ή «Μία σελίδα να ανεβάζω άρθρα»  (Blog)

Είναι η συνέχεια του blogspot και του wordpress.com. Τα blogs είναι σελίδες που περιέχουν άρθρα και μας βοηθούν να δείξουμε πώς γνωρίζουμε το αντικείμενο καλύτερα από τους άλλους. Ένας επιχειρηματίας που θέλει πλέον να δείξει ότι έχει το expertise πάνω στον κλάδο του, θα πρέπει να κάνει το επόμενο βήμα και να φύγει από το antonis111.blogspot.com ή zeakis123.wordpress.com και να δημιουργήσει ένα εταιρικό blog ή να ενσωματώσει το blog του στην εταιρική του σελίδα.

 

3. Ηλεκτρονικό κατάστημα ή «Μία ιστοσελίδα με τα προϊόντα μου για να μπορώ να τα πουλάω» (Eshop)

Τα βλέπουμε παντού. Ξεπηδάνε δεκάδες καινούρια σε όλους τους τομείς. Είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα στα οποία μπορούμε να ανεβάσουμε τα προϊόντα μας και να ξεκινήσουμε τις πωλήσεις. Ένα eshop παρόλο που φαίνεται εύκολη δουλειά απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα και αρκετές οικονομικές συμφωνίες όπως courier και προμήθειες τραπεζών. Μία light έκδοση για eshop είναι οι προϊόντικοί κατάλογοι (product catalogue) που δεν έχουν όμως παραγγελίες και καλάθι αγορών. Πολλοί επαγγελματίες τα επιλέγουν καθώς είναι φθηνότερα και αναβαθμίσιμα στο μέλλον σε eshop, ενώ μπορούν να αποφύγουν να δείχνουν ακόμα και τις τιμές τους. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και σελίδες πώλησης υπηρεσιών, καθώς ακολουθεί την ίδια λογική.

 

4. Ιστοσελίδα ξενοδοχείου ή «Μία ιστοσελίδα για το ξενοδοχείο μου με τα δωμάτιά μου για να μου κάνουν κρατήσεις online» (Hotel websites)

Πέρα από το Booking.com και το facebook , αν κάποιος έχει ξενοδοχείο θα φαίνεται πολύ πιο επαγγελματικό να έχει ξεχωριστή δική του ιστοσελίδα. Πολλοί επιλέγουν να δημιουργήσουν μία ιστοσελίδα παρουσίασης για αρχή με σύνδεση το booking.com πριν προχωρήσουν σε μία online booking πλατφόρμα που είναι σίγουρα πιο ακριβή, αλλά φέρνει κέρδη μελλοντικά. Η διαφορά με τα eshops είναι ότι η διαθεσιμότητα κάθε «προϊόντος-δωματίου» είναι ανά ημέρα και όχι στο συνολικό stock.

 

5. Custom platforms ή «Μία ιστοσελίδα πανέξυπνη που να μπορεί οποιοσδήποτε να ανεβάσει κάτι και να πληρωθεί και μετά να πληρωθώ κι εγώ από διαφημίσεις ή το επόμενο facebook»

Εδώ περιέχονται όλες οι τρελές ιδέες που έχουμε ανα περιόδους, όταν σκεφτόμαστε τι ωραία που θα ήταν να υπήρχε μία ιστοσελίδα που να μπορείς να κάνεις ακριβώς αυτό που θέλεις και να σου καλύψει την ανάγκη χωρίς να κουραστείς. Εδώ ανήκουν όλες οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης αλλά και έξυπνες σελίδες υπηρεσιών όπως το skroutz, e-table, amazon, ebay κλπ. Αποτελούν τις πιο ακριβές λύσεις καθώς το κόστος τους είναι πάντα 4ψήφιο προς 5ψήφιο (και 6ψήφιο!) και θέλουν καλή σχεδίαση πριν τις γνωρίσει ο κόσμος, ειδικά αν είναι κάτι που δεν υπάρχει πριν στην αγορά.

 

Αυτά είναι τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων. Μία επιχείρηση συνήθως χρησιμοποιεί ένα από αυτά ή και συνδυασμό κάποιων για να καταφέρει – τι άλλο – να αυξήσει το πελατολόγιό της και τα κέρδη της.

Εσένα ποιο είναι το επόμενό σου βήμα;

 

Αντώνης Ζεάκης / Σύμβουλος Upthink

Ο Αντώνης είναι ένας σύμβουλος για online επιχειρήσεις. Του αρέσει να βλέπει τη σπίθα σε μία νέα ιδέα και να σου αναλύει όλο τις guerilla μεθόδους για να φτάσεις στο conversion. Όταν δεν έχει συναντήσεις ή δεν γράφει κώδικα, θα τον πετύχεις να βλέπει μία καλή ταινία ή να βγάζει αμέτρητες φωτογραφίες το γιο του και το σκύλο του.

Διαβάστε επίσης

5 λόγοι για να κρατάς το WordPress σου ενημερωμένο

Κάθε φορά που βγαίνει μία ενημέρωση στο Wordpress μας ρωτούν οι πελάτες μας αν πρέπει να προχωρήσουν στην ενημέρωση (εξαιρούνται όσοι είναι σε Care Plan). Μήπως έχει έρθει η ώρα να δεις αν τα συν και τα πλην μίας άμεσης ενημέρωσης; Καταρχήν τα wordpress sites κατέχουν...

Γιατί ένα blog είναι απαραίτητο για μία επιχείρηση;

Θα μπω κατευθείαν στο θέμα. Η απάντηση είναι ακριβώς αυτό το πράγμα που κάνετε αυτή τη στιγμή. Διαβάζετε κάτι που έγραψε η επιχείρηση, άρα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε μία μικρή πτυχή της. Ίσως μίας επιχείρησης που δεν ξέρατε πριν ή μίας επιχείρησης για την οποία...

6 σοβαροί λόγοι να κάνετε redesign στην ιστοσελίδα σας

Είστε περήφανοι για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας που με τόσο κόπο δημιουργήσατε στο παρελθόν αλλά παρακολουθείτε την αγορά και κυρίως τους ανταγωνιστές σας να τις ανακαινίζουν, να κάνουν δηλαδή το λεγόμενο redesign. Κάποιοι το κάνουν απλά για...